رول
نوشته شده توسط : chupgostarshargh

رول

ماشین هایی در گذشته اختراع شده اند که آنها را به نام دستگاه چاپ دوار مینامیدند .

در این روش ، تصویر و اطلاعاتی که قصد چاپ انها را داریم ، بر روی سیلندر های دستگاه ثبت شده است و دستگاه این قابلیت را به ما میدهد که تصاویر مورد نظر را بر روی اجناسی مانند کاغذ ، کارتون ، پلاستیک و ……. چاپ نماییم .

امروزه چاپ دوار یا چاپ رول با استفاده از روش ها و مدل های امروزی تر و جدید تری انجام میشود . این روش های سه گانه جدید در چاپ رول بدین شرح میباشند :

  • چاپ افست رول

  • چاپ فلکسوگرافی

  • چاپ فرونقش

شایان ذکر است که روند چاپ رول در تمامی مراحل سه گانه ای که در بالابه آنها اشاره نموده ایم ، توسط همان سیلندر هایی مذکور انجام میشود ، اما روش و ترتیب فرایند چاپ رول در این دستگاه ها کاملا متفاوت میباشد .

چاپ افست رول :

در این روش چاپ ، برای چاپ نمودن بر روی رول ، ابتدا تصاویر و اطلاعات بر روی سیلندر ثبت میشود ، سپس سیلندر به سطح کاغذ و یا ……. فشاری وارد ساخته و تصویر را ثبت میکند .

ماشین های چاپ افست معمولی که عموما برای چاپ رول نیز استفاده میشوند ، دارای چند استوانه در ساختار خود میباشند که هر یک از این بخش ها و استوانه ها کار و عمل مربوط به خود را انجام میدهد .

در روش افست ، برای چاپ تصاویر بر روی رول و یا … ابتدا تصاویر و اطلاعات مدنظر بر روی قسمتی از دستگاه که زینک نام دارد منتقل میشود و سپس بر روی اجناس چاپ میشود .

امید است که مقاله رول مورد توجه تان قرار گرفته باشد .

در مقاله رول ، قصد داریم تا اطلاعاتی را در رابطه با دستگاه چاپ رول و نحوه کارکرد آن خدمتتان ارائه نماییم .

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ، در نگاه کلی ، دستگاه چاپ رول از چند قسمت تشکیل شده و به صورت کلی به چه صورتی کار میکند ؟

 در جواب به این سوال میبایست خدمتتان عارض بشویم که به صورت کلی  ، دستگاه چاپ رول و یا ماشین آلات چاپ رول متشکل از چندین غلطک میباشند که پیوسته به یک دیگر ، یک کار و فعالیت خاص و مرتبط با انجام میدهند .

مهمترین وظیفه غلطک های دستگاه چاپ رول :

مهمترین وظیفه ای که غلطک ها در چاپ رول انجام میدهند ، ترکیب مرکبات در چاپ رول میباشد .

یعنی این که بعد از ترکیب و یکسان نمودن مرکبات ، آنها را بر روی صفحه فلزی دستگاه هدایت میسازد .

نقش غلطک ها در زینک دستگاه چاپ رول :

برخی از غلطک ها نقش مرطوب ساختن برخی از قسمت های صفحه زینک را دارند و برخی دیگر از غلطک ها وظیفه جلوگیری از مرطوب شدن قسمت های طرح دار زینک را دارا میباشند .

انواع افست :

افست آب الکل

افست خشک

افسب رول

هر یک از مدل های مختلف افست و انواع آن ها ، دارای محتویات گوناگون خود بوده و متشکل از اجناس گوناگونی میباشد .

امید است که این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد .

در مقاله رول قصد داریم تا اطلاعاتی را در رابطه با چاپ رول یا همان چاپ افست خدمتتان ارائه نماییم .

امید است که این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد و بتوانید نهایت استفاده را از این مقاله بنمایید .

شاید برایتان جالب باشد که بدانید ، علم شیمی در صنعت رول و چاپ رول نقش بسیار مهمی داشته و دارد.

در این میان شاید برایتان سوال باشد که بدانید ، ربط شیمی و چاپ رول از کجا بوده و چه رابطه ای بین علم شیمی و چاپ رولمیباشد ؟ ؟

در جواب به این سوال میبایست خدمتتان اعلام نماییم که همانطور که مستحضر هستید ، عمل چاپ رول و یا چاپ افست ، مستقیما با آب و مرکب در ارتباط بوده و در واقع به ترکیب آب و مرکب و درج آن بر روی صفحات فلزی ، چاپ رول یا چاپ افست گفته میشود .

به صفحات فلزی که در چاپ رول از آن ها استفاده شده و مواد شیمیایی و ترکیبات مصرفی بر روی آنها ریخته میشود ، اصلاحا زینک میگویند .

سطح ابتدایی زینک ها یا صفحات فلزی دستگاه های چاپ رول ، با استفاده از مواد شیمیایی اکسید شده و این نیز میتواند یک رابطه دیگر بین چاپ رول و مواد شیمیایی به شمار بیاید .

امروزه کمپانی ها و شرکت های بسیار متفاوت و گوناگونی نسبت به تولید دستگاه چاپ رول اقدام مینماید و دستگاه چاپ رول در کشور های گوناگونی صورت میگیرد .

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید ، نخستین شرکتی که موفق به ساخت دستگاه چاپ رول شده است ، کدام شرکت بوده و متعلق به چه کشوری میباشد ؟

در جواب به این سوال میبایست خدمتتان اعلام نماییم که اولین و نخستین دستگاه چاپ رول ، توسط شرکت هایدلبرگ طراحی و تولید گردیده است .

شرکت هایدلبرگ امروزه نیز در زمینه دستگاه چاپ رول و چاپ رول فعالیت داشته و از جمله شرکت های موفق در سطح دنیا به شمار میاید .

شرکت هایدلبرگ ، متعلق به کشور آلمان بوده و در واقع این کمپانی یک شرکت آلمانی به شمار میرود .

بنابرین از دستگاه چاپ رول ، برای اولین بار توسط کشور آلمان رونمایی شده است .

 

منبع: لیبل،رول





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: